Kisaraportit Sim racing eSM 2019 -karsinta -

Järjestä: Sijoitus Uusimmat

Miika Haapanen (7. sija)

Kauden eka eSM kisa ja samalla eka kisa F3.5:lla. Viikon reeni suunnattiin MM sarjan kisaa, mutta siinä yhteydessä kävin ajamassa aika-ajossa 12:nnes mikä oli ihan ok reenii määrään suhtautettuna.

Sunnuntaina sitten otettiin ekat kisavedot autolla ja ei meinannu pysyä millään käsissä. Kisassa nousua aina sijalle 7. asti kunnes pohjalevy otti osumaa ja suorakulku katos. Pudotus 8. sijalle, mutta lopputuloksissa nousu takas 7. sijalle kun kilpakumppani sai aika rangaistuksen.

Kisa vauhti tuntu hyvältä ja kokonaisuutena voi olla tyytyväinen tulokseen kun ottaa huomioon lähtökohdat kisaan.

Teemu Toikka (6. sija)

Aika-ajo meni ihan hyvin ja olin tyytyväinen lähtöpaikkaan.

Startti oli ihan hyvä, pääsin Sippolan rinnalle T3-4 ja sitte tuli pientä kontaktia ja hetken luulin että auto otti vahinkoa osumasta joten päätin vain hengailla Pihlajan, Valkeejärven ja Tähtelän perässä. Kolmikko taisteli kovaa ja tuntui että takaa tullaan kohta ohi, joten käytin yhden DRS:n Pihlajan ohitukseen.

Ohituksen jälkeen päätin ajella kierroksia pois mutta pian Valkeejärvi ja Tähtelä ajoivat karkuun ja tehtäväkseni jäi vain ajaa auto maaliin kuudentena.

Riku Alatalo (1. sija)

Paalun onnistuin nappaan jonka kautta varmalla kisasuorituksella onnistuin pitämään maaliin asti. Pieniä virheitä siellä sun täällä niinkuin ratlantasta voi odottaa.

Jonne Heikkinen (18. sija)

eka kierroksella siipeen damagee ja siit heti pitille vaihtamaan siipi. siin ekan kierroksen jälkeen oltiin p31 ja ajattelin et jost tästä top20 tulis. toiseks viimesel kierroksel shikaaniin sit nousin p17 mut jarru vähän pitkäksi ja kaveri sai paremmat runit ja sit t1 rinnakkain ja pieni osuma ja siit nurmelle. onneks sain kuitenki piettyä p18 loppuun asti.

Jukka Lindstedt

Tavoite oli päästä karsintalähdössä maaliin, eli puhdas selviytyminen. En saanut ketään kiinni, auto ei tuntunut olevan hanskassa oikein mitenkään. Joka johtikin kierroksella 13 t1:ssä kanttariosuman kautta spinnauksen kautta päälleen. Ei jäänyt jälkipolville hyvää kerrottavaa omasta suorituksesta. Kisoihin osallistuminen on ollut mukavaa, vielä kun jatkossa voittaisi nopeudessa edes selällään olevan kilpikonnan.

Kalle Erkkilä

Kovan harjoittelun ja jännityksen myötä kilpailu itsellä päättyi lyhyeen. Ensimmäisen kierroksen viimeisessä mutkassa leikkasin liikaa sisään, jonka kolari toisen auton kanssa. Viimeisillä tehoilla yritin nilkuttaa varikolle ja juuri ennen mekaanikon eteen saapumista, moottori pamahti autosta, eikä enään käynnistynyt. Mahtava kilpailu kaiken muun osalta vaikka päättyikin lyhyeen.