Kisaraportit Sim racing eSM 2019 -karsinta -

Järjestä: Sijoitus Uusimmat

Mika Vähämäki (29. sija)

Motivaatio uuden radan treenaamiseen oli aika 0 sillä edelliset kilpailut meni niin vihkoon, ettei mahdollisuuksia finaaliin enää ollut. Päätin lähteä kuitenkin hakemaan kisa kokemusta minimi panostuksella joka riitti suoraan finaali lähtöön.
Startti ei ollut mikään paras, mutta sain pidettyä oman paikan. Tämä ei kuitenkaan kauaa pitänyt sillä takasuoralla lähtöön joku ajoi suoraan takarenkaaseen josta spinnasin ja auto hajosi hieman. Tästä jäin viimeisten joukkoon.
Nousin takaisin 15 sijalle suht nopeasti. Eteen ja taakse oli pitkät erot, paineita ei ollut suoriutumisesta, eikä kiinnostustakaan kun mitään ei ollut voitettavissa. Ajelin puoli valoilla ja sehän kostautui kun osuin makkara kanttariin josta auto sinkosi seinille. Autolla pystyi vielä ajamaan, mutta se hidastui niin paljon etten enään viittinyt jatkaa.

Antti Pihlaja (15. sija)

Karsinnat paketissa ja finaalipaikka plakkarissa. Watkins Glen jäi ainoaksi onnistumiseksi. Nurburgringin aivan liian köykäisen valmistautumisen ja avauskierroksen keskeytyksen jälkeen Watkins Glenin kisaan oli vähän paineita jopa finaalipaikan suhteen ja sinne tuli treeniaikaa kaivettua vähän väkisinkin. Watkins Glenin ja Road Atlantan aika-ajon jälkeen selvisi, että olen näillä autoilla ihan riittävän kilpailukykyinen. Sen jälkeen ei tarvinut missään vaiheessa enää ihan selkä seinää vasten ajaa.

Kehnot kisavedot jäi kaivelemaan. Vähän ruosteisen oloista tuo suorittaminen varsinkin avauskierroksilla: joka kisassa oli turhan paljon ohjelmaa. Tänäänkin nolo spinni astroturfilta avauskierroksella. Onneksi ei kenenkään kisa päättynyt siihen.

Finaaleihin sitten eri meiningillä toivottavasti treenin osalta. Pari viime kertaa on mennyt vähän kisaturismin puolelle eri syistä.

Petteri Niemi (13. sija)

Kauden viimeisessä kisassa sijoitus 13. Finaalipaikkaan olisi ollut tarve ainakin Top 10 tai peräti top 5.
Vauhti riitti keskikastiin, enempään ei rahkeita riittänyt. Perus varmaa ajamista, jota olisi pitänyt suorittaa joka kisassa saadakseen paikan Jyväskylään.

Pieni pettymys finaalista jääminen, mutta panostus seuraaviin koitoksiin tulee olemaan entistäkin isompi.

Kalle Kärkkäinen (24. sija)

Kovia haasteita oli koko viikko tämän radan parissa,ei oikeen meinannu päästä sinuiksi sitten millään,itse kisa oli melko lailla edellisen toisinto,hyvä startti,hyvät pari kolme ekaa kiekkaa,sai napattua usean sijan,sit hölmö oma virhe,kaasua hiukan liikaa vikassa exitissä ja sisäseinä kutsui.Varikolle ja uus etusiipi.Tyytyväinen siitä että pääsi kisaan sekä pienoinen sijoitus parannus edelliseen kisaan verrattuna.Kisan loppupuolella oli hyvät väännöt Tuhkasen sekä Aaltosen kanssa.Kaikkiaan jäi karsinta sarjasta hyvä mieli itelle,hienosti kaikki järjestetty ja toivottavasti saa olla taas ensi vuonna mukana,kiitos

Teemu Toikka (11. sija)

Finaalipaikka oli jo melko varma ennen COTAa, joten en reenannut yhtä paljon kuin edellisiin kisoihin. Aika-ajo meni ihan ok, 1,2 sekuntia paalua perässä mutta silti 13. ruutu kelpasi.

Kisan startti meni vähän mummoillen, päätavoite oli vain pitää oma sijoitus ja selvitä ensimmäinen kierros. Ekalla kierroksella ohi pääsi muutama auto mutta kuittasin sijat takaisin ensimmäisten 10 kierroksen aikana ja aloin ottaa edessä olevaa pakkaa kiinni. Edessä ollut pakka alkoi taistelemaan joten nappasin ne nopeasti kiinni ja saatiin hyvää vääntöä aikaan. Viimeisellä kierroksella sain tehtyä ohituksen joka piti loppuun asti.

Kiitos järjestäjille ja kuskeille karsintasarjasta, nähdään Jyväskylässä!

Matias Vitikainen (8. sija)

Lähtökohta kisaan oli suht sama kuin Motegiin, eli perusajoa ja pisteitä finaaliapaikan varmistamiseksi. Jotain pientä hässääkkääkin mahtui kisaan, mutta homma klaarattiin. Seuraavalla kerralla sitten painetaan täysiä.

Tuomas Tähtelä (2. sija)

Kauden ensimmäinen kisa johon lähdettiin oikeasti voittamaan. Treeniä tuli ihan kiitettävä määrä ja vauhtia tuntui olevan ihan hyvin, mutta Glacierin kolme kärkikuskia ja varsinkin Alander vetivät kovaa myös ja aika-ajoista hyvällä kierroksella kolmas sija.

Kisan alussa pääsin Valkeejärvestä ohi ensimmäisessä mutkassa ja lähdin jahtaamaan Alanderia, mutta vauhti ei aivan riittänyt maksimaaliseen painostukseen tai ohitukseen vaan ero pysyi noin 1 sekunnissa koko kisan ajan. Eroa taaksepäin tuli kisan edetessä kuitenkin koko ajan lisää. Täysillä sai painaa koko kisan ajan mutta eroa oli lopulta maalissa 8 kymmenystä Alanderin hyväksi.

Pieni pettymys on päällimmäisenä mielessä, mutta toisaalta pakko olla tyytyväinen tähän vauhtiin. Nousujohteinen sarja, eikä turhia virheitä ensimmäistä kisaa lukuunottamatta on ihan hyvä suoritus tällä treenimäärällä. Finaaliin vielä vähän enemmän treeniä ja huippusäädöt niin eiköhän loputkin Glacierin autot jää taakse ;)

Aatu Liimatainen (23. sija)

Gridin perältä liikkeelle, varovasti yritettiin mennä t1, mutta Rovanperän spinniä ei pystynyt välttämään. Auto tuntui säilyvän ehjänä, osuma taisi tulla takarenkaaseen. Ekan kierroksen viimeisessä mutkassa tapahtui edellä taas, mutta tällä kertaa ehdin reagoimaan ja kiertelemään ulkokautta. Tavoitteena pysyä radalla ja auto ehjänä, kruisaillen lopulta 23. sija johon voi olla tyytyväinen!